LITERATÚRA
KASÁČOVÁ, Bronislava: Kazuistické rozhovory ako súčasť pri vedení žiaka. Pedagogické rozhľady, 7, 1998, č.4. s. 21-22
LANGOVÁ, M.: Učitel v pedagogických situacích. Praha PF UK, 1992
HRABAL, Vl.: Jaký jsem učitel? Praha, SPN 1988.
KRET, Ernst: Učíme (se) jinak. Nápady a rady pro učitele a rodiče. Praha, Portál 1995
KYRIACOU, Chris: Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996.
PRUCHA,Jan – WALTEROVÁ,Eliška – MAREŠ, Jirí: Pedagogický slovník, Portál, Praha, 1995, 292 s.
MAREŠ, Jirí: Styly učení žáku a studentu. Praha : Portál 1998.
MARTIN, M. – WALTMANOVÁ-GREENWOODOVÁ, C.: Jak rešit problémy detí se školou. Praha : Portál 1997. ISBN 80-7178-125-8
MIŇOVÁ, M. Peadgogická diagnostika a individuálny výchovno-vzdelávací plán v MŠ. Prešov, 2002
MOJŽÍŠEK, Ladislav: Základy pedagogické diagnostiky. Praha, SPN 1986.
PETTY Geoffrey: Moderní vyučování. Praha : Portál 1996. ISBN 80-7178-070-7
POKORNÁ, Vera: Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál 1997. ISBN 80-7178-135-5
SERFONTEIN, Gordon: Potíže detí s učením a chováním. Praha : Portál 1999. ISBN 80-7178-315-3
SINDELAROVÁ, Brigitte: Predcházíme poruchám učení. Soubor cvičení pro deti v predškolním roce a v první tríde. Praha: Portál 1996.
ŠVEC, Vlastimil: Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele – módnost nebo potřeba? Pedagogika, 44, 1994, č.2, s.105-112.
ŠVEC, Vlastimil: Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele – módnost nebo potřeba? Pedagogika, 44, 1994, č.2, s.105-112.